صدای پای کودتا   2009-12-28 17:41:10

تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۸, ساعت ۲:۱۵ بعد از ظهر |
صدای پای کودتا در تهران؛ موج جدید و گسترده دستگیری فعالان سیاسی آغاز شد

فرهمند علیپور

شبکه جنبش راه سبز (جرس): یک روز پس از عاشورای حسینی و تظاهرات صدها هزار نفری مردم تهران و سایر شهرهای کشور، موج گسترده دستگیری چهره ها و فعالان سیاسی در تهران آغاز شد.
ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی، عمادالدین باقی رییس انجمن دفاع از حقوق زندانیان، قربان بهزادیان نژاد رییس ستاد انتخاباتی موسوی، محمد باقریان مشاور ارشد مهندس موسوی، فروزنده مسئول دفتر موسوی، مرتضی حاجی مدیرعامل بنیاد باران و رسولی قائم مقام این مرکز تا این لحظه از جمله افراد بازداشت شده هستند.
بازداشت این افراد در حالی صورت می گیرد که از عصر روز گذشته دولت تمام سیستم های اطلاع رسانی از طریق اینترنت از جمله یاهو مسنجر ، گوگل تاک، سیستم ارسال پیامک و.. را قطع و همچنین ارتباط تلفنی را نیز مختل کرده است.
همچنین بنا بر خبرهای ارسالی گزارشگران جرس در ایران سرعت اینترنت به پائین ترین حد خود در طی 7 ماه اخیر رسیده است.
در عصر 22 خرداد نیز دولت در یک اقدام هماهنگ ابتدا سایتهای اینترنتی اصلاح طلبان را مسدود، سیستم ارسال پیامک را قطع و سپس نتایج انتخابات را اعلام کرد و فردای آن روز بسیاری از چهره های شناخته شده را دستگیر کرد.
موج دستگیری های تازه تنها قابل قیاس با اولین روزهای پس از اعلام نتایج انتخابات است. این دستگیری ها یک روز پس از آن صورت می گیرد که معترضین و هواداران جنبش سبز مناسبت مذهبی عاشورا را تبدیل به یکی از بزرگترین تجمعات اعتراضی در طی 7 ماه اخیر کردند.

راه سبز

خبرهای قبلی در آرشیو انتخابات


نام
پیام
Write all letters which are not black!
حروفی که سیاه نوشته نشده در پنجره وارد کنید.

روز نوشتها

یادها

شعرها

از دیگران

من و جنهایم

داستانها

انتخابات